Kielerwoche 2008, Niemcy
25 - 29 czerwca 2008
Podsumowanie regat Kieler Woche w klasie Finn
relacja Piotra Kuli z Kilonii
Zmagania w niemieckiej Kilonii trwały pięć dni i wzięło w nich udział czterdziestu dziewięciu Finnistów. Wszystkie wyścigi z wyjątkiem ostatniego odbyły się w silnym wietrze. Zawody były męczące, bo oprócz ścigania na trasie regat, codziennie spędzaliśmy ponad półtorej godziny na dopływaniu do trasy i wracaniu do portu. Mój kadrowy kolega Rafał Szukiel wystartował jedynie w pierwszym wyścigu poczym z powodu silnego przeziębienia wycofał się z pozostałych startów. Teraz, jego kondycja poprawia się i wygląda na to, że w środę, kiedy wylecimy do Qingdao na kolejny trening, będzie już w dobrej formie.
Bardzo mnie cieszy rezultat, jaki uzyskałem w regatach, choć nie ukrywam, że była szansa nawet na pierwszą dziesiątkę. Momentami brakowało mi kilku kilogramów masy, które zgubiłem ostatnio po drodze z sali gimnastycznej do łódki, a momentami zabrakło konsekwencji rozegrania wyścigu. Jednak tych dobrych decyzji było więcej a na szczególną uwagę zasługuje wyścig finałowy (dla zawodników poniżej dziesiątego miejsca). Przed startem do niego byłem szesnasty a różnica między piętnastym a osiemnastym wynosiła zaledwie cztery punkty, zatem mogło się jeszcze dużo zmienić. Niedziela od rana zapowiadała się słabowiatrowo i w tym (dzięki mojej małej wadze) upatrywałem swoją szansę na poprawienie rezultatu. Podczas startu, dwóch zawodników, stojących obok mnie ruszyło na moje oko trochę za wcześnie, ale na szczęście nie dałem się sprowokować, wyczekałem jeszcze kilka sekund i przeciąłem linię startu prawidłowo choć w zakłóconym wietrze dwóch niecierpliwych sąsiadów. Komisja zasygnalizowała falstart indywidualny i byłem pewien, że to właśnie oni byli na falstarcie. Dosyć szybko udało mi się wydostać na świeży wiatr i po bardzo czujnej żegludze dopłynąłem do górnej boi jako pierwszy. Już z daleka widziałem, jak komisja techniczna rozwija długą listę numerów łódek z falstartami. Z ulgą zobaczyłem, że mnie na niej nie ma, natomiast byli tam dwaj „sąsiedzi” wraz z czterema innymi zawodnikami. Rozpoczął się pierwszy pełny na którym zwiększyłem przewagę nad goniącą mnie stawką. Podczas kolejnego kółka utrzymałem dystans dzielący mnie od przeciwników, i podobnie jak w pierwszej, tak i podczas drugiej halsówki dużo lepsza była prawa strona trasy. Trzeci, ostatni kurs na wiatr, większość zawodników, ponownie konsekwentnie popłynęła w prawo. Jedynie Włoch Giorgio Poggi, stawiając wszystko na jedną kartę, nie mając nic do stracenia popłynął tzw. bronę w lewo szukając szczęścia tam gdzie nie było nikogo innego. Przez moment zastanawiałem się, czy nie warto go przypilnować, ale on był sam jeden na lewej stronie i to zupełnie skrajny. Cała reszta popłynęła w prawo i wybrałem zgodnie ze sztuką pilnowanie większości. Na moje małe, bo niezbyt bolesne nieszczęście tym razem silna i długa zmiana przyszła właśnie z lewej i w zasadzie skończyła się, gdy wpływaliśmy na metę. Na tej zmianie Giorgio zyskał akurat tyle, żeby wyrobić się ze zrobieniem zwrotu tuż przed moim dziobem, gdy próbowałem złapać go na prawym halsie, wracając z (jak się okazało) niekorzystnej strony trasy. Byliśmy blisko siebie, z dużą przewagą nad pozostałymi, i zaczęliśmy walczyć jak w klasycznych regatach match racingowych. Atakowałem Włocha robiąc częste zwroty, licząc na jego błąd. Poggi błędu nie popełnił i na metę weszliśmy jeden za drugim. Strata prowadzenia nieco mnie zezłościła, ale jednocześnie byłem zadowolony z całości wyścigu bo to nie ja popełniłem błąd tylko przypadek jakich „jeden na sto” dał dla Giorgia etapowe zwycięstwo. Ponadto strata jednego punktu nic nie zmieniała w klasyfikacji końcowej. Tym dobrym wyścigiem zyskałem dwa miejsca, kończąc regaty na pozycji czternastej. Jednocześnie zrewanżowałem się Niemcowi Janowi Kurfeldowi, za Mistrzostwa Europy, gdzie finiszowałem za nim. Tym razem pokonałem go na jego własnym podwórku, co jest małą osłodą utraconego we Włoszech złota.
Pozdrawiam Serdecznie.
Piotr Kula POL 17
www.piotr-kula.pl
Moje starty i treningi wspierają:
Brügmann Polska, producent systemów okiennych i drzwiowych,
Polski Związek Żeglarski
Miasto Biskupiec
Wyniki regat
Poz. | Numer na żaglu | Skipper | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | Punkty |
1 | GBR 111 | Wright, Ed (1977) G4S |
6.00 | 2.00 | 2.00 | 1.00 | 3.00 | (6.00) | 1.00 | 2.00 | 2.00 | 19.00 |
2 | ESP 100 | TRUJILLO, Rafael (1975) CN LaLinea |
1.00 | 3.00 | 5.00 | 3.00 | (9.00) | 1.00 | 3.00 | 1.00 | 6.00 | 23.00 |
3 | DEN 2 | Hogh-Christensen, Jonas (1981) KDY |
4.00 | 5.00 | 1.00 | 2.00 | 1.00 | (7.00) | 5.00 | 3.00 | 4.00 | 25.00 |
4 | SWE 11 | Birgmark, Daniel (1973) GKSS |
(14.00) | 1.00 | 6.00 | 4.00 | 4.00 | 5.00 | 8.00 | 4.00 | 10.00 | 42.00 |
5 | USA 4 | zach, railey (1984) ST. FYC |
3.00 | 6.00 | 9.00 | 11.00 | 2.00 | 2.00 | 4.00 | (14.00) | 16.00 | 53.00 |
6 | SLO 5 | gasper, vincec (1981) jd fin slo |
2.00 | 4.00 | 12.00 | (13.00) | 7.00 | 4.00 | 6.00 | 6.00 | 18.00 | 59.00 |
7 | CZE 1 | michael, maier (1964) YCR |
8.00 | 7.00 | 4.00 | 8.00 | 10.00 | 15.00 | (15.00) | 7.00 | 8.00 | 67.00 |
8 | GBR 634 | mills, andrew (1985) Queen Mary |
7.00 | 8.00 | 7.00 | 6.00 | 12.00 | (13.00) | 2.00 | 5.00 | *20.02 | 67.02 |
9 | RUS 9 | Skornyakov, Eduard (1980) MSS |
5.00 | 10.00 | 10.00 | 9.00 | 16.00 | 3.00 | (16.00) | 9.00 | 12.00 | 74.00 |
10 | FIN 218 | Tapio, Nirkko (1984) EPS |
9.00 | 9.00 | 8.00 | (18.00) | 6.00 | 8.00 | 7.00 | 13.00 | 14.00 | 74.00 |
11 | SWE 6 | Allansson, Björn (1986) GKSS |
12.00 | 11.00 | 14.50 | 10.00 | 5.00 | 14.00 | 11.00 | (17.00) | 4.00 | 81.50 |
12 | ITA 117 | Giorgio, Poggi (1981) SVGDF |
17.00 | (19.00) | 18.00 | 17.00 | 8.00 | 12.00 | 10.00 | 8.00 | 1.00 | 91.00 |
13 | NOR 1 | Peer, Moberg (1971) KNS |
10.00 | 13.00 | 3.00 | 7.00 | 21.00 | 17.00 | 14.00 | 10.00 | (40.00) | 95.00 |
14 | POL 17 | Kula, Piotr (1987) BTZ |
11.00 | 12.00 | 17.00 | 12.00 | 15.00 | (21.00) | 19.00 | 15.00 | 2.00 | 103.00 |
15 | GER 771 | Kurfeld, Jan (1987) YCW 61 |
13.00 | 18.00 | 14.50 | 5.00 | 18.00 | 19.00 | (21.00) | 16.00 | 5.00 | 108.50 |
16 | GER 24 | Reger, Thomas (1982) NRV |
21.00 | 15.00 | 13.00 | 15.00 | 14.00 | 10.00 | 12.00 | 11.00 | (40.00) | 111.00 |
17 | CZE 52 | Vika, Tomas (1988) YC Cheb |
20.00 | 21.00 | 16.00 | 14.00 | 13.00 | 9.00 | (30.00) | 19.00 | 3.00 | 115.00 |
18 | AUT 3 | Raudaschl, Florian (1978) UYCWg |
16.00 | 14.00 | 19.00 | 24.00 | 17.00 | 11.00 | 13.00 | 12.00 | (40.00) | 126.00 |
19 | ESP 836 | MUSCAT, Alejandro (1985) CN LEscala |
15.00 | 16.00 | 11.00 | 21.00 | 11.00 | 16.00 | 9.00 | (50.00) | 40.00 | 139.00 |
20 | UKR 5 | Andrij, Gusenko (1988) OSHVSM |
18.00 | 17.00 | 23.00 | 16.00 | (28.00) | 24.00 | 24.00 | 21.00 | 8.00 | 151.00 |
21 | GER 21 | Schreiber, Anian (1988) WYC |
24.00 | 24.00 | (28.00) | 20.00 | 19.00 | 18.00 | 22.00 | 24.00 | 21.00 | 172.00 |
22 | RUS 5 | Alex, Selivanov (1987) Krasnodar |
(27.00) | 26.00 | 26.00 | 23.00 | 24.00 | 26.00 | 18.00 | 23.00 | 9.00 | 175.00 |
23 | EST 3 | Eesalu, Heiko (1987) ROPK |
23.00 | 22.00 | 22.00 | 19.00 | 20.00 | (30.00) | 23.00 | 26.00 | 20.00 | 175.00 |
24 | GER 22 | Mitterer, Martin (1974) WVF |
22.00 | 27.00 | 30.00 | (39.00) | 26.00 | 23.00 | 17.00 | 20.00 | 15.00 | 180.00 |
25 | CZE 3 | Rudolf, Lidarik (1978) LS BRNO |
19.00 | 23.00 | 21.00 | 26.00 | 25.00 | 25.00 | 32.00 | 18.00 | (40.00) | 189.00 |
26 | GER 165 | Meid, Dirk (1965) SCLM |
26.00 | 28.00 | 25.00 | 27.00 | 23.00 | (33.00) | 29.00 | 27.00 | 6.00 | 191.00 |
27 | DEN 46 | Andresen, Kaspar (1987) FSK |
28.00 | 33.00 | 27.00 | 22.00 | (34.00) | 20.00 | 27.00 | 22.00 | 14.00 | 193.00 |
28 | GER 203 | Duisberg, Hartmut (1966) DHH |
29.00 | 34.00 | 20.00 | 29.00 | 27.00 | (34.00) | 25.00 | 30.00 | 18.00 | 212.00 |
29 | GER 81 | Dellas, Jan-Dietmar (1969) OYC |
31.00 | (37.00) | 24.00 | 25.00 | 30.00 | 22.00 | 31.00 | 28.00 | 25.00 | 216.00 |
30 | GER 717 | Kaule, Sebastian (1987) SCS |
30.00 | 20.00 | 29.00 | 28.00 | 50.00 | (50.00) | 38.00 | 25.00 | 10.00 | 230.00 |
31 | POL 9 | Tomek, Kosmicki (1986) WKZ WOLSZT |
(35.00) | 31.00 | 33.00 | 32.00 | 29.00 | 29.00 | 28.00 | 31.00 | 19.00 | 232.00 |
32 | RUS 91 | VIACHESLAV, SIVENKOV (1991) MSS |
32.00 | 30.00 | 35.00 | 30.00 | 33.00 | 28.00 | 33.00 | (50.00) | 16.00 | 237.00 |
33 | CZE 21 | Jan, Cajcik (1988) YC Pce |
33.00 | 36.00 | 36.00 | 31.00 | (37.00) | 31.00 | 36.00 | 33.00 | 7.00 | 243.00 |
34 | GER 500 | Fischer, Philipe (1971) VSaW |
37.00 | 32.00 | 37.00 | 34.00 | 36.00 | (38.00) | 26.00 | 32.00 | 12.00 | 246.00 |
35 | EST 8 | Aare, Taveter (1987) R.O.PK. |
38.00 | 39.00 | 34.00 | 33.00 | 32.00 | 32.00 | (42.00) | 34.00 | 13.00 | 255.00 |
36 | POL 1 | michal, strusinski (1986) Spojnia wa |
25.00 | 25.00 | 31.00 | 35.00 | 22.00 | 50.00 | 30.00 | (50.00) | 40.00 | 258.00 |
37 | GER 188 | Klügel, Michael (1960) SCSZ |
40.00 | (44.00) | 38.00 | 38.00 | 31.00 | 36.00 | 34.00 | 35.00 | 11.00 | 263.00 |
38 | GER 262 | Barthel, Uwe (1955) SCD |
39.00 | 38.00 | (41.00) | 36.00 | 38.00 | 27.00 | 35.00 | 29.00 | 24.00 | 266.00 |
39 | GER 242 | corbett, peter (1968) HSC |
42.00 | (43.00) | 40.00 | 37.00 | 39.00 | 35.00 | 39.00 | 39.00 | 22.00 | 293.00 |
40 | POL 2 | Maciej, Misko (1988) WKZ WOLSZT |
(47.00) | 40.00 | 44.00 | 43.00 | 42.00 | 39.00 | 44.00 | 38.00 | 23.00 | 313.00 |
41 | GER 142 | Paech, Jonny (1955) CKA |
36.00 | 48.00 | 43.00 | 42.00 | 40.00 | 47.00 | 41.00 | (50.00) | 17.00 | 314.00 |
42 | POL 4 | Piotr, Falczynski (1988) KS Spójnia |
45.00 | 45.00 | 42.00 | (50.00) | 43.00 | 41.00 | 43.00 | 37.00 | 26.00 | 322.00 |
43 | DEN 3 | Svendsen, Jorgen (1964) KDY |
34.00 | 29.00 | 32.00 | 40.00 | 50.00 | 50.00 | 50.00 | (50.00) | 40.00 | 325.00 |
44 | GER 3 | Mai, Walter (1936) YCBW |
44.00 | 42.00 | 39.00 | 41.00 | 41.00 | 40.00 | 40.00 | (50.00) | 40.00 | 327.00 |
45 | CZE 11 | Deutscher, Patrik (1991) YCR |
41.00 | 41.00 | 50.00 | 50.00 | 50.00 | (50.00) | 37.00 | 36.00 | 40.00 | 345.00 |
46 | GER 100 | Schulz, Oliver-Sven (1980) CdKA |
43.00 | 46.00 | 50.00 | 50.00 | 35.00 | 50.00 | 50.00 | (50.00) | 40.00 | 364.00 |
47 | GER 35 | Ehlers, Hans-Günter (1947) KYC |
46.00 | 35.00 | 50.00 | 50.00 | 50.00 | 50.00 | 50.00 | (50.00) | 40.00 | 371.00 |
48 | DEN 258 | Qvist, Christian (1970) KDY |
48.00 | 47.00 | 45.00 | 50.00 | 50.00 | 50.00 | 50.00 | (50.00) | 40.00 | 380.00 |
49 | POL 7 | Szukiel, Rafal (1976) AZS VWM |
50.00 | 50.00 | 50.00 | 50.00 | 50.00 | 50.00 | 50.00 | (50.00) | 40.00 | 390.00 |
Wyniki po 6 wyścigach
Poz. | Numer na żaglu | Skiper | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | Punkty |
1 | DEN 2 | Hogh-Christensen, Jonas (1981) KDY |
4.00 | 5.00 | 1.00 | 2.00 | 1.00 | (7.00) | 13.00 |
2 | ESP 100 | TRUJILLO, Rafael (1975) CN LaLinea |
1.00 | 3.00 | 5.00 | 3.00 | (9.00) | 1.00 | 13.00 |
3 | GBR 111 | Wright, Ed (1977) G4S |
6.00 | 2.00 | 2.00 | 1.00 | 3.00 | (6.00) | 14.00 |
4 | SWE 11 | Birgmark, Daniel (1973) GKSS |
(14.00) | 1.00 | 6.00 | 4.00 | 4.00 | 5.00 | 20.00 |
5 | USA 4 | zach, railey (1984) ST. FYC |
3.00 | 6.00 | 9.00 | (11.00) | 2.00 | 2.00 | 22.00 |
6 | SLO 5 | gasper, vincec (1981) jd fin slo |
2.00 | 4.00 | 12.00 | (13.00) | 7.00 | 4.00 | 29.00 |
7 | RUS 9 | Skornyakov, Eduard (1980) MSS |
5.00 | 10.00 | 10.00 | 9.00 | (16.00) | 3.00 | 37.00 |
8 | CZE 1 | michael, maier (1964) YCR |
8.00 | 7.00 | 4.00 | 8.00 | 10.00 | (15.00) | 37.00 |
9 | GBR 634 | mills, andrew (1985) Queen Mary |
7.00 | 8.00 | 7.00 | 6.00 | 12.00 | (13.00) | 40.00 |
10 | FIN 218 | Tapio, Nirkko (1984) EPS |
9.00 | 9.00 | 8.00 | (18.00) | 6.00 | 8.00 | 40.00 |
11 | NOR 1 | Peer, Moberg (1971) KNS |
10.00 | 13.00 | 3.00 | 7.00 | (21.00) | 17.00 | 50.00 |
12 | SWE 6 | Allansson, Björn (1986) GKSS |
12.00 | 11.00 | (14.50) | 10.00 | 5.00 | 14.00 | 52.00 |
13 | GER 24 | Reger, Thomas (1982) NRV |
(21.00) | 15.00 | 13.00 | 15.00 | 14.00 | 10.00 | 67.00 |
14 | POL 17 | Kula, Piotr (1987) BTZ |
11.00 | 12.00 | 17.00 | 12.00 | 15.00 | (21.00) | 67.00 |
15 | GER 771 | Kurfeld, Jan (1987) YCW 61 |
13.00 | 18.00 | 14.50 | 5.00 | 18.00 | (19.00) | 68.50 |
16 | ESP 836 | MUSCAT, Alejandro (1985) CN LEscala |
15.00 | 16.00 | 11.00 | (21.00) | 11.00 | 16.00 | 69.00 |
17 | ITA 117 | Giorgio, Poggi (1981) SVGDF |
17.00 | (19.00) | 18.00 | 17.00 | 8.00 | 12.00 | 72.00 |
18 | CZE 52 | Vika, Tomas (1988) YC Cheb |
20.00 | (21.00) | 16.00 | 14.00 | 13.00 | 9.00 | 72.00 |
19 | AUT 3 | Raudaschl, Florian (1978) UYCWg |
16.00 | 14.00 | 19.00 | (24.00) | 17.00 | 11.00 | 77.00 |
20 | UKR 5 | Andrij, Gusenko (1988) OSHVSM |
18.00 | 17.00 | 23.00 | 16.00 | (28.00) | 24.00 | 98.00 |
21 | GER 21 | Schreiber, Anian (1988) WYC |
24.00 | 24.00 | (28.00) | 20.00 | 19.00 | 18.00 | 105.00 |
22 | EST 3 | Eesalu, Heiko (1987) ROPK |
23.00 | 22.00 | 22.00 | 19.00 | 20.00 | (30.00) | 106.00 |
23 | CZE 3 | Rudolf, Lidarik (1978) LS BRNO |
19.00 | 23.00 | 21.00 | (26.00) | 25.00 | 25.00 | 113.00 |
24 | RUS 5 | Alex, Selivanov (1987) Krasnodar |
(27.00) | 26.00 | 26.00 | 23.00 | 24.00 | 26.00 | 125.00 |
25 | GER 22 | Mitterer, Martin (1974) WVF |
22.00 | 27.00 | 30.00 | (39.00) | 26.00 | 23.00 | 128.00 |
26 | GER 165 | Meid, Dirk (1965) SCLM |
26.00 | 28.00 | 25.00 | 27.00 | 23.00 | (33.00) | 129.00 |
27 | DEN 46 | Andresen, Kaspar (1987) FSK |
28.00 | 33.00 | 27.00 | 22.00 | (34.00) | 20.00 | 130.00 |
28 | GER 81 | Dellas, Jan-Dietmar (1969) OYC |
31.00 | (37.00) | 24.00 | 25.00 | 30.00 | 22.00 | 132.00 |
29 | POL 1 | michal, strusinski (1986) Spojnia wa |
25.00 | 25.00 | 31.00 | 35.00 | 22.00 | (50.00) | 138.00 |
30 | GER 203 | Duisberg, Hartmut (1966) DHH |
29.00 | 34.00 | 20.00 | 29.00 | 27.00 | (34.00) | 139.00 |
31 | RUS 91 | VIACHESLAV, SIVENKOV (1991) MSS |
32.00 | 30.00 | (35.00) | 30.00 | 33.00 | 28.00 | 153.00 |
32 | POL 9 | Tomek, Kosmicki (1986) WKZ WOLSZT |
(35.00) | 31.00 | 33.00 | 32.00 | 29.00 | 29.00 | 154.00 |
33 | GER 717 | Kaule, Sebastian (1987) SCS |
30.00 | 20.00 | 29.00 | 28.00 | 50.00 | (50.00) | 157.00 |
34 | CZE 21 | Jan, Cajcik (1988) YC Pce |
33.00 | 36.00 | 36.00 | 31.00 | (37.00) | 31.00 | 167.00 |
35 | EST 8 | Aare, Taveter (1987) R.O.PK. |
38.00 | (39.00) | 34.00 | 33.00 | 32.00 | 32.00 | 169.00 |
36 | GER 500 | Fischer, Philipe (1971) VSaW |
37.00 | 32.00 | 37.00 | 34.00 | 36.00 | (38.00) | 176.00 |
37 | GER 262 | Barthel, Uwe (1955) SCD |
39.00 | 38.00 | (41.00) | 36.00 | 38.00 | 27.00 | 178.00 |
38 | GER 188 | Klügel, Michael (1960) SCSZ |
40.00 | (44.00) | 38.00 | 38.00 | 31.00 | 36.00 | 183.00 |
39 | DEN 3 | Svendsen, Jorgen (1964) KDY |
34.00 | 29.00 | 32.00 | 40.00 | 50.00 | (50.00) | 185.00 |
40 | GER 242 | corbett, peter (1968) HSC |
42.00 | (43.00) | 40.00 | 37.00 | 39.00 | 35.00 | 193.00 |
41 | GER 3 | Mai, Walter (1936) YCBW |
(44.00) | 42.00 | 39.00 | 41.00 | 41.00 | 40.00 | 203.00 |
42 | GER 142 | Paech, Jonny (1955) CKA |
36.00 | (48.00) | 43.00 | 42.00 | 40.00 | 47.00 | 208.00 |
43 | POL 2 | Maciej, Misko (1988) WKZ WOLSZT |
(47.00) | 40.00 | 44.00 | 43.00 | 42.00 | 39.00 | 208.00 |
44 | POL 4 | Piotr, Falczynski (1988) KS Spójnia |
45.00 | 45.00 | 42.00 | (50.00) | 43.00 | 41.00 | 216.00 |
45 | GER 100 | Schulz, Oliver-Sven (1980) CdKA |
43.00 | 46.00 | 50.00 | 50.00 | 35.00 | (50.00) | 224.00 |
46 | GER 35 | Ehlers, Hans-Günter (1947) KYC |
46.00 | 35.00 | 50.00 | 50.00 | 50.00 | (50.00) | 231.00 |
47 | CZE 11 | Deutscher, Patrik (1991) YCR |
41.00 | 41.00 | 50.00 | 50.00 | 50.00 | (50.00) | 232.00 |
48 | DEN 258 | Qvist, Christian (1970) KDY |
48.00 | 47.00 | 45.00 | 50.00 | 50.00 | (50.00) | 240.00 |
49 | POL 7 | Szukiel, Rafal (1976) AZS VWM |
50.00 | 50.00 | 50.00 | 50.00 | 50.00 | (50.00) | 250.00 |
Kilonia – Puchar Świata w deszczu.
relacja Piotra Kuli z Kilonii
Dzisiejszy dzień przywitał nas deszczem, który z małymi przerwami padał do godziny czternastej. Dopiero po zakończeniu wyścigów zaświeciło słońce (na szczęście, bo droga powrotna do portu zajęła pięćdziesiąt minut). Komisja regatowa w klasie Finn przeprowadziła sprawnie dwa wyścigi. Za sprawą burzowej pogody wiatr był dziś wyjątkowo niestabilny. Pierwszy wyścig przepłynęliśmy w silnych podmuchach, a w wyniku dużej zmiany kierunku wiatru Komisja musiała przestawić górną boję, gdy my ścigaliśmy się na dole trasy.
Drugi start ruszył przy wietrze znacznie słabszym niż za pierwszym razem, choć z czasem z powrotem jego siła narastała. Wskutek słabego startu musiałem przez cały wyścig nadrabiać straty. Na ostatniej boi zameldowałem się w okolicach piętnastego miejsca, co przy fatalnym starcie było więcej niż zadowalające. Na ostatniej halsówce starałem się wykorzystywać zmiany wiatru tak, aby zyskać jeszcze kilka oczek. Część zawodników, których wcześniej wyprzedziłem, popłynęła „do oporu” w prawą stronę, z której przyszedł mocno odkręcony wiatr, przez co straciłem niemal dziesięć pozycji. Szybko dopłynąłem do prawej i udało mi się jeszcze odrobić trzy miejsca, ale i tak ten wyścig jest moim najgorszym.
W rezultacie dzisiejszych wyścigów utrzymałem wczorajszą czternastą pozycję w klasyfikacji generalnej. Do końca regat pozostały jeszcze dwa dni, więc jest szansa na poprawienie rezultatu! Rafał Szukiel, reprezentant Polski na Igrzyska w naszej klasie nie będzie brał udziału w pozostałych wyścigach. Musi się jeszcze dobrze wykurować. Już za pięć dni ruszamy ponownie na trening do Chin na akwen olimpijski i Rafał musi być w pełni sił.
Pozdrawiam Serdecznie.
Piotr Kula POL 17
Moje starty i treningi wspierają:
Brügmann Polska, producent systemów okiennych i drzwiowych,
Polski Związek Żeglarski
Miasto Biskupiec
Tydzień Kiloński w klasie Finn po czterech wyścigach.
relacja Piotra Kuli z Kilonii
Dwa wyścigi rozegrano dziś w klasie Finn w Kilonii. Przez cały dzień wiał silny i niestabilny w kierunku wiatr. Przy starcie do pierwszego wyścigu flota ruszyła zbyt wcześnie, a na statku komisji pojawiła się flaga sygnalizująca falstart generalny. Przy drugim podejściu, na cztery minuty przed startem sędziowie powiesili flagę „Z” – kara punktowa za falstart. Wyścig ruszył bez przeszkód i rozpoczęliśmy pierwszą halsówkę. Zwłoka wywołana powtórzoną procedurą startową, spowodowała że zmieszaliśmy się na trasie z łodziami klasy Star, które startują przed nami. Perspektywa ewentualnego zderzenia z rozpędzoną masą Stara była co najmniej nieciekawa. Kadłub skromnego w tym porównaniu Finna nie miał by zbyt dużych szans. Mimo iż mieszaliśmy się przez dwie trzecie wyścigu, obyło się bez kolizji, choć w szczególności na bojach bywało groźnie. Na mecie zameldowałem się siedemnasty, choć mogło być lepiej. Niestety po ostatnich ciężkich treningach w Chinach ważę niemal cztery kilogramy mniej niż zwykle, i nie mogłem sobie poradzić z cięższymi przeciwnikami. W drugim wyścigu trzymałem się wysoko w stawce i znów zabrakło kilku kilogramów, żeby przypłynąć w dziesiątce. W rezultacie finiszowałem na miejscu dwunastym, co daje mi czternastą pozycję generalnie.
W dzisiejszych wyścigach nie wystartował mój kadrowy kolega Rafał Szukiel. Wspominane wczoraj przeziębienie nie należy do najlżejszych i kuruje się, sprawnie opróżniając naszą apteczkę. Nieprzyjemny wypadek miał dziś trener klasy Laser Radial Bartłomiej Szotyński. Rozpędzony jacht motorowy z nieco podstarzałą załogą wpłynął na niego, gdy ten obserwował poczynania swoich zawodniczek. Konsola pontonu została połamana, a sam poszkodowany trafił do szpitala. Na szczęście Bartek nic sobie nie złamał, jednak mocno się otłukł i będzie musiał przejść jeszcze badania kontrolne za kilka dni. Z jego relacji wynika, że miał sporo szczęścia, gdyż obserwując trasę regat siedział bokiem do osi motorówki. Gdyby miał nogi przełożone okrakiem na koźle najprawdopodobniej jedna z nich została by zmiażdżona.
Jutro kolejne dwa wyścigi. Prognoza pogody zapowiada wiatr o sile od czterech do pięciu stopni w skali Beauforta.
Pozdrawiam Serdecznie.
Piotr Kula POL 17
Moje starty i treningi wspierają:
Brügmann Polska, producent systemów okiennych i drzwiowych,
Polski Związek Żeglarski
Miasto Biskupiec
Kieler Woche po raz sto czternasty.
relacja Piotra Kuli z Kilonii
Jeszcze nie zdążyliśmy się dobrze rozpakować po powrocie z Chin, a już dziś wraz z Rafałem Szukielem i trenerem Tomaszem Rumszewiczem wyjeżdżamy do Niemiec na regaty Pucharu Świata Kieler Woche. Historia tych regat sięga 1882 roku, kiedy to dwadzieścia jachtów, w tym jeden duński, wystartowało w wyścigu z Düsternbrook. Wielki sukces imprezy spowodował, że rozgrywano ją w kolejnych latach. Już po dziesięciu sezonach na starcie staje ponad 100 łódek. W 1904 gazety po raz pierwszy używają nazwy Tydzień Kiloński. W tym okresie cesarz Wilhelm II jest stałym wizytatorem regat. Dwukrotnie Wojny Światowe przerywają cykliczność imprezy. Ciekawostką jest, że Naziści w 1934 roku używali regat do swej propagandy. Od drugiej połowy ostatniego wieku narastała ilość wydarzeń kulturalnych związanych z regatami. Dziś Kieler Woche jest wielkim festiwalem, który oprócz około pięciu tysięcy żeglarzy, dzięki licznym koncertom skupia trzy miliony odwiedzających rocznie. Mimo że od pierwszych regat cyklu upłynęło sto dwadzieścia sześć lat, w tym roku impreza odbędzie się po raz sto czternasty, z powodu wspomnianych przerw w czasie wojen.
Regaty będą z pewnością ciężkie. Kilonia słynie ze swych wymagających warunków, do czego trzeba dodać dużą liczbę zawodników, biorących udział w imprezie. Mamy nadzieję na dobry trening i oczywiście jak najwyższe miejsca. Zapraszam do kibicowania a jednocześnie do obejrzenia najnowszej galerii zdjęć, zrobionych podczas treningu naszej kadry na akwenie olimpijskim w Chinach. Fotografie pod adresem:
http://www.piotr-kula.pl//index.php?p=gal&id=60
Pozdrawiam serdecznie. Piotr Kula POL 17
Moje starty i treningi wspierają:
Brügmann Polska, producent systemów okiennych i drzwiowych
Polski Związek Żeglarski
Miasto Biskupiec